Ježiš bol počatý v dome Zachariášovom V texte Lukášovho evanjelia a na iných miestach Biblie sa nachádzajú informácie vzťahujúce sa k pôvodu a narodeniu Ježiša, ktoré neboli doteraz pochopené, ba boli do istej miery aj ignorované. Rovnako v maľbách známych majstrov ako Leonardo da Vinci nachádzame prekvapujúce náznaky. Kniha Marka Gibbsa prináša doteraz v tajnosti skrytý „mesiánsky kód”. Mategna: Zachariáš, Mária, Ježiš, Alžbeta, Ján Krstiteľ Syn Boha, vlastník prvej lásky Boha. Mária musela vykonať čosi, čo nebolo pochopiteľné bežným zdravým rozumom, ani sa nedalo tak ľahko v tej dobe podľa zákona tolerovať. Mária, zasnúbená s Jozefom, dostala od archanjela Gabriela prekvapujúcu správu, že porodí Mesiáša (Luk.1:31). Keď v tých časoch nevydatá žena otehotnela, mala byť zabitá. Ale Mária prijala vôľu Boha s absolútnou vierou so slovami: „Hľa, som služobnicou Pána, nech sa mi stane podľa Tvojho slova” (Luk.1:38). Mária sa poradila s kňazom Zachariášom, ktorý bol jej príbuzný a bol veľmi vážený. Zachariášova žena Alžbeta s pomocou Boha otehotnela a čakali Jána Krstiteľa. Povedala Márii: „Požehnaná si medzi ženami a požehnaný plod tvojho lona. Prečo sa mi dostalo takej milosti, že ku mne prišla matka môjho Pána?” (Luk.1:42-43). Týmito slovami svedčila o príchode Ježiša. Takto Boh Márii, Zachariášovi a Alžbete dal skôr než ostatným vedieť o narodení Mesiáša. Všetci traja mali absolútne rozhodujúcu misiu nasledovať vôľu Boha a slúžiť Ježišovi. Zachariášova rodina nechala Máriu bývať v ich dome. Ježiš bol počatý v dome Zachariášovom. Alžbeta a Mária boli sesternice po matkách. No podľa Božej prozreteľnosti sa považovali za sestry, pričom Alžbeta bola (Kain) a Mária bola mladšia (Ábel). Márii Alžbeta pomohla v prítomnosti Zachariáša. Touto spoluprácou Zachariášova rodina na národnej úrovni odškodnila nejednotu matky a syna u Ley a Ráchel v Jákobovej rodine (Gen.29-30). To umožnilo počatie Ježiša. Po prvýkrát v dejinách sa mohol na zemi počať bez satanskej obžaloby, a vďaka pripravenému lonu, zárodok Syna Božieho - zárodok pravého otca. Takto sa narodil prvýkrát v dejinách jednorodený Boží syn, držiteľ Božej lásky. Parmigianino: Zachariáš, Mária, Ježiš a Ján Krstiteľ Mária, Alžbeta a Zachariáš boli duchovne pohnutí. Nasledovali zjavenie, ktoré prišlo od Boha a bezpodmienečne verili, že ide o vôľu a túžbu Boha. Hoci sa takto Syn Boží mohol narodiť na zemi, potreboval akýsi ochranný múr, aby mohol bezpečne vyrastať v satanskom svete a splniť Božiu vôľu. Boh dúfal, že títo traja ľudia v rodine Zachariáša vytvoria základ ochrany. Možno zvážiť mnohé momenty, spojené s tým, nakoľko seriózne sa títo traja oddali veci ochrany a slúženia Synovi Božiemu a dokedy mali byť spolu zjednotení. V Biblii je zaznamenané: „A Mária u nej zostala asi tri mesiace a vrátila sa domov” (Luk.1:56). Potom nie je v Biblii žiadny záznam, že by Mária bola s Alžbetou či Zachariášom v spojení. Odkedy Mária odišla zo Zachariášovho domu, nastali pre Máriu a Ježiška ťažkosti. Zachariášova rodina mala byť ochranným múrom pre Ježiša až do konca. O niečo neskôr Jozef zistil, že Mária je tehotná. Aký veľký otras musel vtedy prežiť! Mária, jeho milovaná snúbenica, skôr než by s ním mala akýkoľvek vzťah, otehotnela po trojmesačnom pobyte na inom mieste. Bolo prirodzené, že Jozef sa pýtal Márie, kto je otcom dieťaťa. Čo by sa stalo, keby Mária všetko jasne vysvetlila? Keby všetko zjavila, mohol to byť koniec rodu. A tak Mária proste odvetila, že je tehotná od Svätého Ducha. Máriine tehotenstvo už bolo zjavné a ľudia z okolia si to uvedomili. Čo by sa stalo, keby Jozef vyhlásil, že o tom nič nevie? No Jozef bol spravodlivý človek. Veril Božiemu zjaveniu a bránil Máriu slovami, že za tehotenstvo je zodpovedný on. Mária mohla byť zosmiešnená, že otehotnela už počas zasnúbenia, ale vyhla sa tak smrti ukameňovaním. Jozef, ktorý Máriu miloval, ju takto spočiatku ochránil. No hlboko v jeho srdci bola značná úzkosť. Keď sa už Ježiš narodil, Jozefove podozrenie o otcovi Ježiša sa ešte zvýšilo a jeho srdce bolo zranené. Ako Ježiš rástol, títo dvaja sa v srdci stále viac od seba vzďaľovali. A kvôli tomu často prepukli rodinné problémy. Na Ježiša sa hľadelo ako na nemanželské dieťa a bez ochrany Zachariášovej rodiny a Jozefovej lásky vyrastal s neopísateľnou osamelosťou v srdci. 1 Kniha Marka Gibbsa „Panna a kňaz” (The Virgin and the Priest) prináša doteraz v tajnosti skrytý „mesiánsky kód”, napríklad paralely medzi rodinami Abraháma a Zachariáša. Ďalšia z mnohých paralél sa týka počatia Samuela, ktorého rodičia boli dlho bezdetní. Jeho matka Anna išla do chrámu; rozprávala tam s kňazom Elim a povedala: „Pane, daj svojej služobnici syna” (1. Sam 1:11). Hneď na to otehotnie a porodí syna, ktorého potom ešte ako malé dieťa prinesie do chrámu kňazovi Elimu na výchovu. Rodiny v tom čase svojich prvorodených resp. jediných synov normálne nedávali preč, takže jej manžel zrejme vedel, že on nie je otcom. Kniha „Panna a kňaz” odkrýva aj reč gotických a renesančných diel, zameriavajúc sa na jeden cieľ: odhaliť na základe použitej symboliky skutočné pozadie Ježišovho počatia, vysvetľujúc v detailoch identitu skutočného otca a jeho vzťah k Ježišovej matke. Nájsť ten správny kód nie je ľahké; jednoduché gesto možno interpretovať mnohými spôsobmi, pretože interpretácia má otvorenú povahu a jej hranice prakticky neexistujú... Zdroj | Kniha Genezis | Ev. Lukáša | Otec | Abrahám | Zachariáš | Matka | Sára | Alžbeta | Dievka | Hagar | Mária | Prvý syn | Izmail | Ján | Druhý syn | Izák | Ježiš | 1 Prameň: POHĽAD PRINCÍPU PROZRETEĽNOSTNÝCH DEJÍN SPASENIA, Rev. S.M.Mun, prejav na Inauguračnej konferencii Federácie rodín za svetový mier, 1996
Zdroj: Prameň života 12/2012
|